Det siges, at ens første Kapsejlads er noget helt særligt. ”Det er noget af det mest ærkejyske, du kommer til at opleve,” sagde en af mine gode veninder, der også selv engang flyttede fra hovedstaden til Aarhus. Jeg må ærligt indrømme, at da jeg for godt et år siden besluttede mig for at tage the great leap og flytte til den anden side af Kattegat, ikke et sekund havde overvejet, at der overhovedet fandtes noget, der hedder Kapsejladsen. Men jeg blev hurtigt klogere. For siden mit første møde med Aarhus Universitet den 16. august sidste år, har den mytiske fortælling om den legendariske konkurrence hersket stort set alle ugens dage. De flittige sejlere fra PF og andre festforeninger har også siden semestrets begyndelse konfronteret mig med deres benhårde snurre-, druk- og ro-arbejde, og den vamle lugt af sø og spildt øl, der hærgede foreningsgangen i ugerne op til det store arrangement, gjorde mig bare endnu mere nysgerrig. Da jeg så hørte, at min deltagelse, ligesom sejlernes, også krævede at drikke alkohol på ulovlige tidspunkter, kæmpe søvnunderskud og mange timers udholdenhed, besluttede jeg mig for at dokumentere oplevelsen.
00: nej nej nej. Det er da helt galt. Med undtagelse af den seneste time, hvor jeg har ligget med hovedet i den anden ende af sengen, har jeg jo ikke sovet. Har ligesom bare ligget med lukkede øjne i sengen siden kl 19. Ej jeg vil ikke.
01: Ankommet! Fuck det er så underligt det her. Men folk var nuttede, da de i flok gik med hver deres klapstol og tunge oppakning gennem byen.
02: Altså der er jo sindssygt lang tid igen. Hvad skal jeg lave de næste mange timer?
Indtil videre drikker jeg kaffe Baileys og spiser popcorn…. Og fuck her er mange mennesker
03: I kø til toilettet – jeg er ved at tisse i bukserne. Bør jeg bare tisse i hegnet? Og hvornår bliver jeg egentlig fuld?
04: Hvsd er Angry Ojisan, og hvorfor skal jeg spille det nu? Mine fingre er FROSNE, og jeg er på øllerne nu. Folk har ondt i mavsi, fordi de har drukket kaffe Baileys;(
05: Solen titter frem nu og det samme gør livsglæden. Der er knap på stolene og jeg overvejer, hvad mit næste alkohol move skal være. De mest frosne pingviner er allerede ved at forlade pladsen, og toiletterne mangler allerede papir. Pro tip: bare spring over i toiletkøen
06: Woop morgensang! Jeg kan sgu hele Drunk in the morning udenad! Der er solskin jubiyayay🕺 Får hate for mine salamisticks og er sgu sulten efter en god morgenbolle. Morgensang var fandme cute med live band!!! JEG HAR LIGR SET SPIDERMAN
07: vi kan se tutor Jeppe med dum hat på. Vodka REDBULL og en lille morgenbolle. Den (kapsejladsens strabadser) er faktisk lidt hård. Folk er enten ret fulde eller ret kolde, men her lyst nu. Har stadig ikke kunne adskille sangene fra soundboksene fra hinanden. Nu har Rigmor fundet på en aktivitet. Jeg har to tæpper på og frosne tæer.
7:41 jeg har sol i hovedet!!
Og en elefanthat på
08: tisser op ad en mur tihi
09: skal man tisse i bedet? Står lige og overvejer det. Og hvad snakker de egentlig om i den der kapradio? Kan ik høre dem
10: jeg har fået solcreme i face og hygger mig med endnu en vodka redbull. Solen står højt! Life is worth living og stort set hele uniparken skinner☀️ NU KOMMER DER SGU PØLSER! TAK MAGNUS
11: nu er der kævle og stop med at spørge om jeg har taget solcreme på. Ps PF’s sang ku altså være bedre, sorry not sorry.
12: det er sindssygt varmt!! Wuhuuu danse danse. Jeg har skiftet de knæhøje strømper og sidder kun i tshirt. Blev spurgt af Kræftens BekæmpelE, om jeg havde solcreme på…. Det har jeg altså!!! Lover!!! Faktor 50!!! På arme også!!! Hvornår er der nøgenløb? Ej har også bukser og Sidney leee hårbånd på. Og sko. Sidder ikke kun i tshirt og solcremen. Det ville være mærkeligt. Har også solbriller på. Dj man burde drikke lidt Vang
13: FUUUUCK JEG KOGER!!! Nøgenløbet var antiklimaks, man kan ikke engang se det???
Højt humør hele vejen rundt, selvom KAmille og jeg lige ranter lidt om parforhold og nederen nedture. Er det tid til dybe samtaler.? HAHAH er det Anders winnerskjolf,??? Hvorfor spawner han bare hele tiden? Føler folk er hyped men kogte. Har fået en pose gifler mumme mumse.
14: altså r de begyndt at sejle? Har ik set noget. Men sidder også med ryggen til. Er begyndt at drikke Schweppes lemon men kan ik lige sige noget generelt om folket her. Tror jeg har fået nogle gode livslektiober af Sofie, og det er virkelig den tid på dagen til det. Vi har forresten lige lavet en ny regel: kys med tre og bol med en. Så er man videre fra hvad end af kærlighedsdramaer man stod i før.
14:06 HAHAH KARL FRA PARADISE HAHAHAHAHAHA FLÆK
15: hahahah, der var et nøgent menneske der faldt foran Rigmor. Hvad er der egentlig ellers sket den sidste time? Der går et barn rundt og samler pant med handsker på
16: ku ik se PFs intro show, fordi der var et Big fat træ foran. Håber det var godt vennerne. Der er mandefald i PF-sektionen… det er vores fremtid det handler om!! Og og og Hartmut Rosa er her jo faktisk
17: KIDDDDDDD
VI STÅR SGU GODT! Helt ned til søen. Jeg har været oppe og flyve på skuldrene af Frederik og Kidd er jo mit CRUSHH!! Er så forelsket i ham. Kom PF!! IK LAVET PENGE
18: OK. Tak for i dag. Nu står jeg på burger boom og treater mig selv. Sikke en dag. Øv for PF og statskundskab, men stor personlig sejr for mig for at holde ud hele vejen igennem. Hjem, tis, spis, bad, godnat.
Og Hahah jeg var åbenbart på storskærm til kidd.


